Promovare anunt pe OLX. Cat costa si care este rentabilitatea.

Majoritatea site-urilor de anunturi ofera promovarea platita, afisand contra unei sume in functie de pachetul ales preferential anuntul. Anuntul poate fi afisat o perioada pe prima pagina, poate fi actualizat mai des ceea ce il va aduce mereu primul in lista si poate fi afisat sus „sticky” in categoria din care face parte, rotativ in functie de cate anunturi sunt promovate in acel moment.

Pachetele disponibile, deoarece pretul este in functie de categorie:

Pachetul START: 4.97 Euro
– Pana la 4x mai multe vizualizari
– 3 zile promovare in lista de anunturi
– Reactualizari automate ale anuntului
– Promovare pe prima pagina

Pachetul STANDARD: 11.98 Euro
– Pana la 16x mai multe vizualizari
– 7 zile promovare in lista de anunturi
– 3 reactualizari automate ale anuntului
– Promovare pe prima pagina

Pachetul PRO: 25.98 Euro
– Pana la 30x mai multe vizualizari
– 30 zile promovare in lista de anunturi
– 9 reactualizari automate ale anuntului
– 7 zile de promovare pe prima pagina

Am ales pachetul PRO: 25.98 Euro, insa am platit 12.99 Euro fiind o promotie 50% existenta; un pret foarte decent si atractiv, insa vom face cateva calcule sa vedem cat de rentabila a fost achizitia pachetului de promovare. Inainte de promovare, numarul de vizualizari zilnice erau in medie de 45 din care primeam aproximativ 5-8 apeluri in 30 zile. Dupa promovare media vizualizarilor a crescut la 350 in medie pe zi iar 4511 persoane au vazut in 22 zile numarul de telefon, deci in medie au fost 205 vizualizari zilnice al numarului de telefon. Din aceste date pompoase in realitate 2-4 persoane au sunat fiind interesate de anunt. In concluzie putem aticipa ca aproximativ 90 persoane vor suna in cele 30 zile, cu mult peste numarul apelurilor primite fara promovare.

Acest studiu poate fi privit ca idee insa statisticile depind foarte mult de tipul anuntului, scrierea lui, detaliile oferite, poze etc. Un anunt care reprezinta o oferta buna, ieftina va atrage bineinteles si potentiali clienti mai multi. O descriere scurta, fara detalii, scrisa incorect poate atrage atentia si puteti primi mai multe apeluri sau poate sa scada interesul pentru anunt.

In concluzie, promovarea a fost rentabila pentru mine, cumparata cu pretul redus la 50% insa si datorita valorii vanzarii.